Καλέστε μας : +30 23310 27102

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Μείνετε ενημερωμένοι για θέματα ασφαλείας, νόμους και διατάξεις, προσφορές και για τα νέα μας προϊόντα!

ΤΣΙΦΛΙΔΗΣ Σ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ___ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ___ ΑΓΝΟΙΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ

ΤΣΙΦΛΙΔΗΣ Σ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ___ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ  ___  ΑΓΝΟΙΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ

Άγνοια κινδύνου .

Συχνά  ακούμε κάποιους να λένε ότι κάποιος ή κάποιοι από εμάς , έχει ή έχουν  « άγνοια του κινδύνου » , θεωρώντας ότι είναι στην φύση μερικών από εμάς , να παραβλέπουμε εγωιστικά της περισσότερες φορές ,  ή  να αψηφούμε εντελώς τους κινδύνους που υπάρχουν γύρω μας και  αυτό λειτουργεί κατά κάποιον τρόπο παρόμοια με τη νοημοσύνη που  διακατέχει τον καθένα από εμάς . Είναι απόλυτα σίγουρο ότι  δεν μπορούν όλοι οι άνθρωποι με την γνώση που κατέχουν ,  να αντιληφθούν  , να νιώσουν , να ψάξουν ή και να συλλάβουν ακόμη - να καταλάβουν μερικά πράγματα  .  Ό Καθηγητής στο Μάθημα του , διδάσκει το ίδιο Μάθημα και διαβάζει τα ίδια κείμενα  για όλους τους Μαθητές , αλλά ο κάθε μαθητής εκλαμβάνει με διαφορετική αντίληψη την ουσία και το νόημα του Μαθήματος , εξού και η διαφορετική βαθμολογία για κάθε Μαθητή . Στην ουσία ο ''κίνδυνος ή οι κίνδυνοι'' γύρω μας  , είναι μια πιθανή στιγμή όπου μπορεί να δημιουργήσει  μία η περισσότερες πιθανές  βλάβες από  ένα  η περισσότερα  οποιοδήποτε  σφάλματα , από οτιδήποτε μπορεί να συμβαίνει γύρω μας .  Στην ουσία  διάφορα γεγονότα και καταστάσεις γύρω μας μπορεί να εγκυμονούν  κινδύνους  , όταν από τη φύση τους θα μπορούσαν  έστω και θεωρητικά μόνο , να προκαλέσουν βλάβη στην υγεία , τη ζωή , την περιουσία  ή οτιδήποτε άλλο έχει αξία και ενδιαφέρει κάποιο  άτομο .

 Όπως είναι αναμενόμενο , φαίνεται και αποδεικνύεται περίτρανα από διάφορες επιστημονικές έρευνες ετών ότι , παράλληλα με την ευφυΐα ( I Q ) που διακατέχει τον κάθε άνθρωπό , οι άνθρωποι αυτοί διαθέτουν και την « άγνοια του κινδύνου » . Αυτή από μόνη της σύμφωνα με τους επιστήμονες , αποφασίζει πόσο ριψοκίνδυνο είναι για ένα ή περισσότερα άτομα γύρω μας και κατά πόσον είναι πρόθυμο ή όχι αυτό το άτομο να αντιληφθεί από τα σημεία κλειδιά του ατόμου που εγκυμονεί τον κίνδυνο σε σχέση με την συμπεριφορά του , αν θα θέσουν σε κίνδυνο τον ίδιο ή το περιβάλλον γύρω του .

Η τάση που έχει ο κάθε άνθρωπος στο να επιδίδετε εγωιστικά της περισσότερες φορές σε διάφορες ριψοκίνδυνες και επιπόλαιες πολλές φορές καταστάσεις ή δραστηριότητες ονομάζεται από τους ψυχολόγους « προτίμηση κινδύνου » . Δηλαδή με σκοπό να ικανοποιήσει κάποιος τα προσωπικά του εγώ , τον φθόνο και την ζήλια του , που αποτελεί ένα από τα πολλά βασικότερα συστατικά της ανθρώπινης συμπεριφοράς , επηρεάζει τη λήψη των αποφάσεων του , με αποτέλεσμα ορισμένες φορές να έχει δραματικές συνέπειες , σε πολλές καταστάσεις της ζωής ενός ατόμου , ή πολύ περισσοτέρων από αυτών ανθρώπων , ( Π.χ. 1 , ένα άτομο είναι ποιό ανεπτυγμένο σε δύναμη και μυϊκή μάζα από ένα άλλο άτομό . Αυτή είναι η φύση του και δεν μπορούμε να την αλλάξουμε εύκολα , το εγώ όμως , η ζήλια και ο φθόνος αυτού του ποίο αδύναμου ατόμου σε πνεύμα και δύναμη και ο εγωισμός που τον διακατέχει εκείνη ακριβώς την χρονική στιγμή , του να αποδείξει δηλαδή στον ίδιο ή στους ζηλωτές , γυρολόγους γύρω από αυτόν και τους όμοιους του , όπου έχει την ανάγκη ως αδύναμο άτομο που είναι να το κάνει , θέλει και ζητάει την επιβεβαίωση από αυτούς , ότι μπορεί να ανταπεξέλθει απέναντι σε ένα τόσο δυνατό άτομο σε περίπτωση μίας μάχης , δεν του επιτρέπει με λίγα λόγια το εγώ του να κάνει πίσω με σκοπό να αντιληφθεί από μία διαφορετική οπτική γωνία ή κατεύθυνση που μπορεί να πάρει το θέμα , ότι δεν πρέπει να πράξει με αυτό τον τρόπο γιατί στην ουσία θα φάει τα μούτρα του , αυτή η άγνοια που επιδίδετε ονομάζεται και είναι η « προτίμηση του κινδύνου » μπροστά από το εγώ του για την εικόνα του , γιαυτό και λένε ότι αυτός ο άνθρωπος έχει « άγνοια του κινδύνου » , τι πάει να κάνει , αφού είναι ολοφάνερο ότι δεν μπορεί να ανταπεξέλθει , γιατί το κάνει.) .

Π.χ. 2 ( Επίσης σε ένα ακόμη  ποιο απλό παράδειγμα σε σχέση με τον εγωισμό , έχει να κάνει με μία οικονομική επένδυση σε ένα κατάστημα ,  οι στατιστικές όμως μαθηματικά αποδεικνύουν ότι δεν είναι σε κερδοφορία η επένδυση αυτή , σύμφωνα πάντοτε  με το σημείο του καταστήματος , τα τετραγωνικά του , όπως και το είδος που θα πουλάει , αλλά ακόμη και το ενοίκιο του είναι ακριβό .  Βέβαιο είναι και μαθηματικά αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχει κερδοφορία , ο εγωισμός όμως , το πείσμα για το να είναι επίκαιρος κάποιος με τους όμοιους του  και  προκειμένου να καλύψει της εσωτερικές του ανάγκες για την δική του επιβεβαίωση ότι μπορεί να ανταπεξέλθει , κάνει το λάθος βήμα και την ενέργεια να το επιχειρήσει παρόλο που τα νούμερα , μαθηματικά πάντοτε ως επαλήθευση δεν βγαίνουν . ) . Αυτό επίσης ονομάζεται « άγνοια του κινδύνου » .

Το να μπορείς να προφυλάξεις ένα άτομο από την « άγνοια του κινδύνου »  που τον διακρίνει , αυτό είναι λειτούργημα , γιατί αυτό το άτομο δεν μπορεί να καταλάβει την πραγματικότητα  , τον καταβάλει το εγώ του και οι προσωπικές  φιλοδοξίες του οι οποίες είναι πάνω από όλα τα πιστεύω του και ας κάνει λάθος με την « προτίμηση του κινδύνου » .

Οι περισσότεροι άνθρωποι μπροστά στο εγώ τους και την εικόνα τους , κάνουν ενέργειες και λάθη που προσπαθούν να μετά να δικαιολογήσουν . Το σίγουρο ύστερα είναι , ότι τους φταίνε όλοι οι υπόλοιποι γύρω τους , πέραν από αυτούς .

Σε πολλά σημεία οι επιστήμονες διαφωνούν στο αν η « προτίμηση του κινδύνου »  είναι κατά κάποιον τρόπο  ( ασταθής  ή  σταθερή ) και αν μπορεί αυτή από μόνη της να αποτιμηθεί σε κάθε άτομο διαφορετικά , όπως συμβαίνει  και  με την ευφυΐα ( I Q ) ,  ή  αυτή αν αλλάζει ανάλογα με τον κίνδυνο που παρουσιάζεται διαφορετικά την κάθε φορά .

 

ΟΙ  ΣΟΦΟΙ  EΛΕΓΑΝ

''Όταν η δύναμη δεν προβάλετε , τότε είναι αληθινή ,   όταν η δύναμη προβάλετε , τότε είναι μηδαμινή '' .

Οι  λόγιοι άνθρωποι σε σχέση με την γνώση λένε ότι ό Σοφός κάνει πάντοτε πίσω , γιατί όμως το λέγανε αυτό το αναλογίζεται κανείς  , διότι αυτός που έχει την « άγνοια του κινδύνου » , σε σχέση πάντοτε με την « προτίμηση του κινδύνου » , δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντιληφθεί της συνέπειες   εκείνης  της στιγμής , γιατί  τον διακατέχει το εγώ του . Οι  Σοφοί Άνθρωποι κάνουν πίσω γιαυτό ακριβώς το λόγο , επειδή είναι λόγιοι  και πολύ δυνατοί  σε γνώσεις άτομα , όχι  όμως  γιατί είναι αδύναμοι σε ψυχολογία και σωματικά προσόντα , κάθε άλλο , είναι πάρα πολύ δυνατά άτομα , αλλά για υτό ακριβώς το λόγο , επειδή αναλογίζονται της συνέπειες των πράξεών τους , από την δύναμή τους και την βλάβη που μπορούν να προξενήσουν  σε ένα άτομό που δεν μπορεί να δει ή να αντιληφθεί που βαδίζει , γιατί δεν γνωρίζει τίποτε άλλο πέρα από την ωμή  βία .  Για τον λόγο αυτό , για  ένα  λόγιο  άνθρωπό η ωμή βία δεν είναι η λύση . Ο ανεγκέφαλος άνθρωπός όμως και αυτός που θέλει να επιδεικνύεται  , αυτό  ίσως το εκλάμβανε ως αδυναμία , στον δικό του όμως κόσμο  μόνο , με τους ζηλωτές , γυρολόγους  γύρω του , που έχει την ανάγκη ως αδύναμο άτομο που είναι να επιδεχθεί, θέλει και ζητάει την επιβεβαίωση από αυτούς ότι είναι κάποιος .

Η ανθρώπινη ευφυΐα ( I Q ) αποτελεί αντικείμενο μελετών εδώ και πάρα πολλά χρόνια και πολλές μέθοδοι έχουν αναπτυχθεί για τη μέτρηση της  , όπου διαφέρει κατά πολύ από ένα άτομο σε ένα άλλο .  Οι ερευνητές  έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι υπάρχει σίγουρα μια γενική ευφυΐα , όπου ένα άτομο που τα πάει πολύ καλά σε ένα τεστ κατά πάσα πιθανότητα θα τα πάει γενικώς καλά σε όλα τα θέματα της καθημερινότητάς του . Σε κάποια τεστ όμως και όπως είναι πολύ λογικό άλλωστε , θα έχει καλύτερες επιδόσεις από ότι σε κάποια άλλα , το σίγουρο είναι ότι δεν μπορούμε από την φύση μας να είμαστε καλοί σε όλα , γιαυτό άλλωστε και διαφέρουμε μεταξύ μας .  Αυτές οι  επιδόσεις   που  μας  προσδιορίζουν ως  καλύτερους , αντανακλούν την ειδική ευφυΐα μας ,  ( Π.χ. , κάποιο άτομο μπορεί να είναι καλύτερο στον γραπτό λόγο  από  ότι  στον  προφορικό λόγο και το τεστ που καλείται να δώσει την λύση , αποδεικνύει  έμπρακτα στην ανάλυση του τεστ  ως  την απόδειξη  της ευφυΐας του ατόμου  , γιαυτό τον λόγο ο Καθηγητής επιβραβεύει με τον καλύτερο βαθμό τον Μαθητή που διέπρεψε καλύτερα από έναν άλλο Μαθητή , αυτή είναι και η διαφορετικότητα των ανθρώπων γύρω μας , οι γνώσεις , η διαφορετική προσωπικότητα και ο διαφορετικός χαρακτήρας που έχουμε ο ένας από τον άλλο , σύμφωνα πάντοτε με την παιδεία που πάρει έχουμε ως γνώση και κατάρτιση από το σπίτι μας ,  το Σχολείο , το Γυμνάσιο , το Λύκειο , το Πανεπιστήμιο .) .

Κλείνω το κεφάλαιο λέγοντας ότι ένας δείκτης κινδύνου και πως τον αντιλαμβάνεται ο καθένας μας  , είναι  ανάλογος με τον δείκτη ευφυΐας ( το γνωστό IQ ) του καθενός από εμάς .

                                ΤΣΙΦΛΙΔΗΣ    Σ.   ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

Καθηγητής   Ενηλίκων  -  Σύμβουλος  Ασφαλείας  -  Εκπαιδευτής   της  

Ελληνικής  Αστυνομίας  των  Σχολών  Δοκίμων  Αστυφυλάκων  &  των

Σωμάτων  Ασφαλείας  -  Εκπαιδευτής  ( Ι.Δ.Α.Φ.Κ. ) - Ινστιτούτο Διαχείρισης

Ανθρωπογενών  Φυσικών  Καταστροφών  -  ( Π.ΔΙΚ.Π.Π.Δ.Κ.) ,

Πανελλαδικό  Δίκτυο  Πολιτικής  Προστασίας  &  Διαχείρισης  Κρίσεων  Ελλάδος .

 

 

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ TSIFLIDIS SECURITY SERVICES - T.S.S